فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی بازار

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی بازار

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی بازار

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات70
حجم298/492 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

به زعم لی (2006) نقدشوندگی مفهومی است که براي طرح و بیان انواع هزینه هاي معاملات به کار میرود و بالقوه داراي ابعاد زیادي است که از انتخاب معکوس نشأت می گیرد و مستلزم انجام فوري معاملات است. در سطح وسیع تر، نقدشوندگی براي توصیف سهولت انجام معامله بر روي مقدار زیادي سهام در مدت زمان معین بدون تأثیر قابل توجه در قیمت ها تعریف می شود بلک (1971) با ارایه تعریف فنی تري از نقدشوندگی بازار معتقد است که بازار نقد بازاري است که از استحکام و عمق زیاد برخوردار باشد و به طور معمول قیمت هاي واقعی و منصفانه دارایی ها را نشان دهد. این نوشتار نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید می باشد.


نقدشوندگی بازار اوراق بهادار به شرح زیر تعریف می شود:

"درجه اي که در آن اوراق بهادار می تواند در بازار خریداري یا فروخته شود بدون اینکه تأثیر قابل توجهی بر قیمت آن سهم در بورس بگذارد. این درجه بر اساس سطح فعالیت معاملاتی مشخص می شود".


ویژگی اصلی یک بازار نقد این است که در هر زمان خریداران و فروشندگان آماده و مایل به انجام معامله وجود دارند. نقدشوندگی یک معیار مهم بازار است. در بازارهاي با نقدشوندگی بالا حجم معاملات به اندازه اي هست که امکان پیوستگی مبادلات را فراهم سازد. در چنین بازاري قیمت ها به کندي حرکت می کنند و فاصله هاي قیمتی بین معاملات بسیار پایین است. مقدار سفارشات به قدر کافی بالا و قادر است بالاترین قیمت تقاضا را به پایین ترین قیمت عرضه نزدیک نماید و این دو را به هم برساند. در بازار با نقدشوندگی بالا، فاصله یا اختلاف بین قیمت پیشنهادي خرید و قیمت پیشنهادي فروش، نزدیک به صفر است.

فهرست مطالب
1-6تعريف مفهومي نقدشوندگی بازار 4
1-7 تعريف عملياتي نقدشوندگی بازار 4
فصل دوم: ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق
2- 1 مقدمه 11
2-2 تعریف نقدشوندگی 11
2-3 دلایل اهمیت نقدشوندگی 13
2-3-1 اهمیت نقدشوندگی در رشدو توسعه بازار 14
2-3-2 نقدشوندگی معیاری برای ارزیابی ریسک 15
2-3-3 تاثیر نقدشوندگی بر هزینه سرمایه 15
2-3-4 نقدشوندگی عامل بهبود عملکرد شرکتها و کل اقتصاد 16
2-3-5 نقدشوندگی اوراق بهادار عامل مورد توجه در مدیریت سبد 16
2-3-6 تاثیر نقدشوندگی بازار بر بازده سهام 17
2-3-7 کاربرد نقدشوندگی در قیمت گذاری دارایی ها 17
2-3-8 تاثیر نقدشوندگی در نوآوری های توسعه ای بازار سرمایه 18
2-4 معیارهای متداول سنجش نقدشوندگی 19
2-5 اقدامات لازم جهت افزایش نقدشوندگی بازار 21
2-6 مفهوم جهش برای نقدشوندگی 22
2-7 شاخص های اندازه گیری نقدشوندگی 22
2-8 میزان سهام شناور آزاد 26
2- 9 ریسک نقدشوندگی 31
2-10 بازده سهام 33
2-11 بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار 34
2-11-1 بازده تحقق يافته 34
2-11-2 بازده مورد انتظار 34
2-12 اجزاي بازده 34
2-12-1 سود دريافتي 34
2-12-2 سود (زيان) سرمايه 35
2-13 بازده غیرعادی سهام 36
2-14 ریسک 39
2-14-1 اندازه گیری ریسک 40
2-14-2 منابع ریسک 40
2-15 انواع ریسک 42
2-15-1رابطه ریسک وبازده 42
2-16 مجموعه سرمایه گذاری 43
2-17 ریسک مجموعه سرمایه گذاری 43
2-18 تئوری پرتفولیو 44
2-19 پیشینه تحقیق 45
2-19-1 تحقیقات خارجی 45
2-19-2 تحقیقات داخلی 48
2-20 خلاصه فصل 50
منابع:
منابع فارسی
منابع لاتین






"

مبانی نظری نقدشوندگی

پیشینه تحقیق نقدشوندگی

مبانی نظری نقدشوندگی بازار

پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار

پیشینه داخلی نقدشوندگی بازار

پیشینه خارجی نقدشوندگی بازار

پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار

پیشینه نظری نقدشوندگی بازار

فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی بازار

مقاله

پاورپوینت

فایل فلش

کارآموزی

گزارش تخصصی

کارورزی

اقدام پژوهی

درس پژوهی

جزوه

خلاصه

نمونه سوال